SELAMAT DATANG SEMUA KE DUNIA EMAS....

DUNIA YANG MENJANJIKAN KEUNTUNGAN DAN KEKAYAAN
Kilauan emas pasti mempersona siapa yang melihatnya. Apatahlagi dapat memilikinya. Anda perlu tahu bagaimana EMAS boleh membantu anda mencapai kesenangan hidup dan ketenangan fikiran daripada kekusutan kewangan

SIMPANAN EMAS

PELABURAN YANG MENJANJIKAN...
PELINDUNG KEKAYAAN YANG UNGGUL....
KEPUASAN BEREKONOMI....

Sabtu, 7 November 2009

KULIAH EMAS: SOALAN LAZIM

Salam semua sahabat emas. Diharap anda semua di dalam keadaan sihat sejahtera dibawah lembayung Ilhai.

Saya ada menerima panggilan telefon daripada adik ipar saya kelmarin, mengatakan yang Public Gold masuk dalam rancangan Bijak Wang. Tahniah Public Gold!!.

Ini sekaligus dapat menarik minat dan membuka minda ramai dikalangan masyarakat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pelaburan emas ini.

Suka saya tekankan sekali lagi kepada semua sahabat-sahabat diluar sana, SIMPAN LAH EMAS !!! Kerana tidak ada satu porfolio pelaburan yang paling selamat dan menguntungkan, di dalam waktu ekonomi naik mahupun turun, anda malas atau rajin, suka atau duka...yang pasti anda akan untung. Sungguh tak tipu punya....

Kali ini saya hendak kongsi dengan semua mengenai beberapa soalan lazim yg saya terima setiap kali orang hendak tahu mengenai pelaburan emas ini.

Soalan 1 : Pelaburan emas macamana eh?

Jawapan : Pelaburan emas ni simple dan straight forward. Trading biasa saja. Macam anda beli barang je. Anda bagi duit , lepas tu anda dapat emas. Simpan emas tu baik-baik.
Tak perlu komitmen bulanan macam insuran. Kalau ada duit beli, takde duit kumpul dulu sampai cukup dan beli.


Soalan 2 : Kat mana nak beli ?

Jawapan : Boleh beli kat outlet Public Gold, Bukit Jambul Penang @ Bandar Sunway. Ataupun beli daripada agen Public Gold, kat mana2 saja.


Soalan 3 : Berapa harganya ?

Jawapan : Harga emas Public Gold ni ikut harga emas dunia. Boleh layari website www. publicgold.com . Kat sana ada tertera harga semasa emas dunia. Tapi nak kena faham sikit maksud harga Jualan dan Belian. Harga Jualan= harga kita beli/harga jual daripada Public Gold. Harga Belian = harga kita jual balik kepada PG/ harga beli emas daripada PG.

Soalan 4 : Nak simpan kat mana?

Jawapan: Emas ni kecil je, so mudah disimpan kat mana2 tempat yg selamat. Saya rasa orang perempuan pandai bab ni sebab mereka selalu simpan barang kemas.
Atau boleh sewa peti simpana deposit daripada bank, kadar sewa RM146/setahun.

Soalan 5 : Bila nak jual?

Jawapan : Bila-bila masa. Bila harga emas naik, lebih daripada harga kita beli boleh jual . Kena rajin tengok harga emas .


Soalan 6 : Kat siapa nak jual?
Sesiapa yang berminat, boleh jual kat mereka. Kalau nak jual kat PG balik, tunggu sampai harga belian atas dari harga yang kita beli, pastu jual balik kat PG. Atau pun jual je balik kat agen PG yang nak beli.
PS : saya insyaAllah boleh beli bila2 masa. Sila contact 019-9322542

Sekat ini dulu, moga dengan penjelasan ni, anda dapat sikit ilmu mengenai pelaburan emas ni.
So jangan berlengah lagi, beli emas sekarang!!! InsyaAllah hidup anda bahagia.

0 ulasan:

Catat Ulasan

BERKENAAN BLOG INI

Blog ini kubina sebagai wadah dan tempat untuk berkongsi ilmu dan pengetahuan mengenai emas. Ku kira ilmu ini amat crucial dan mesti difahami oleh semua orang. Semua orang mahu ada harta, itu sifat fitrah manusia. Tapi banyak daripada kita tidak faham dan cetek pengetahuan dengan ilmu kewangan da ekonomi ini, apata lagi tentang EMAS.