SELAMAT DATANG SEMUA KE DUNIA EMAS....

DUNIA YANG MENJANJIKAN KEUNTUNGAN DAN KEKAYAAN
Kilauan emas pasti mempersona siapa yang melihatnya. Apatahlagi dapat memilikinya. Anda perlu tahu bagaimana EMAS boleh membantu anda mencapai kesenangan hidup dan ketenangan fikiran daripada kekusutan kewangan

SIMPANAN EMAS

PELABURAN YANG MENJANJIKAN...
PELINDUNG KEKAYAAN YANG UNGGUL....
KEPUASAN BEREKONOMI....

Ahad, 8 November 2009

ARTIKEL EMAS: SIMPANAN EMAS DAN MASADEPAN EKONOMI DUNIA

Saya nak kongsi this good artikel dengan semua. Ini tulisan sahabat saya , Dr Anis Farhad, mengenai relevan and importance of keeping gold. Bagaimana dia mula-mula boleh start simpan emas ni.


“ aku became really convinced later on( simpan emas) lepas baca artikel Mathias Chang. Mamat ni ex political secretary mahathir dulu. dalam 2 tahun lepas aku pernah baca buku dia Future Fast Forward, dia cerita pasal a jewish conspiracy to bring the global economy to its knees. Mamat ni Christian, tapi dia memang percaya dengan kepercayaan yang kental yang kaum yahudi ni ada agenda yang licik to conquer the world.

THe destruction of the US economy tu one of their plans. Waktu dia tulis ni the US economy berada di puncaknya. Orang dok kata dia ni gila, tak betul. Tapi tup tup, tahun lepas, satu demi satu institusi kewangnan handalan dunia jatuh.


So bila apa yang dia ramalkan tu betul2 berlaku, aku pon started to pay attention to him. He's a very clever man, la. tu je cara aku boleh describe dia. So anyway, dia kata the future is very bleak. orang kata global economy will get better, tapi dia kata things will get worse..much much worse. He predicts darah akan megalir di major cities of the world. Massive riots akan berlaku, apabila ekonomi dunia terlampau teruk sehinggakan orang tidak mampu untuk beli makanan pun. Itu agenda yahudi. Global anarchy. Yang tinggal berkuasa hanya puak puak dia .

So dia pesan untuk guna apa cara sekalipun yang termampu untuk prepare ourselves and our families. Dia tak bagi apa apa pesanan secara detail macamana nak buat demikian. Cuma dalam satu short sentence that when things become bad...and it WILL become bad, what you will need at during time is gold. It will be the only thing of value.


So after that, aku cuba untuk save money to buy gold. Takde banyak pon. Tapi sikit lagi baik daripada takde langsung. Aku tak trade aku punya gold, like some people yang beli time rendah, dan jual time tinggi. Emas aku beli tu lebih kepada insurans kalau kalau apa Mathias Chang cakap tu jadi. mungkin juga apa dia kata tu terover atau terlebih lebih. Kita harap benda cam tu takkan berlaku. Tapi either way,berlaku atau tidak, duit yang lebih tu lebih selamat disimpan sebagai emas. If not for anything, then to make sure your money today akan maintain its value the next 10 years or more, dan tidak dimakan oleh inflasi. wallahua'lam

TULISAN DR ANIS FARHAD

Catat Ulasan

BERKENAAN BLOG INI

Blog ini kubina sebagai wadah dan tempat untuk berkongsi ilmu dan pengetahuan mengenai emas. Ku kira ilmu ini amat crucial dan mesti difahami oleh semua orang. Semua orang mahu ada harta, itu sifat fitrah manusia. Tapi banyak daripada kita tidak faham dan cetek pengetahuan dengan ilmu kewangan da ekonomi ini, apata lagi tentang EMAS.