SELAMAT DATANG SEMUA KE DUNIA EMAS....

DUNIA YANG MENJANJIKAN KEUNTUNGAN DAN KEKAYAAN
Kilauan emas pasti mempersona siapa yang melihatnya. Apatahlagi dapat memilikinya. Anda perlu tahu bagaimana EMAS boleh membantu anda mencapai kesenangan hidup dan ketenangan fikiran daripada kekusutan kewangan

SIMPANAN EMAS

PELABURAN YANG MENJANJIKAN...
PELINDUNG KEKAYAAN YANG UNGGUL....
KEPUASAN BEREKONOMI....

Jumaat, 27 November 2009

KULIAH EMAS: Kenapa anda perlu simpan emas?


Salam semua. Bagaimana raya Aidil Adha anda? Dah buat korban? Apa pun ikhlaskan niat, sucikan hati.

Kali ini saya nak terangkan sekali lagi mengenai kenapa saya dan anda perlu menyimpan emas? Mungkin saya dah terang sikit masa pengenalan dulu. Tak salahkan kalau kita terus mengulangi beda yg baik.

1. Mudah cakap, dengan menyimpan emas ni, kita dapat 3 faedah dalam 1 masa. ( 3 dalam 1 ).- macam kopi plak..:)

i - Sebagai simpanan
ii - Sebagai pelaburan
iii - Sebagai insuran

2. Sebelum tu saya nak tanya semua, anda ada buat simpanan? Tak kiralah kat mana anda simpan.Kat bank, tabung haji , bawah bantal, atau kat mana saja. Ada tak? bagusssss...kalau jawab ada. Kalau takda, then anda perlu simpan segera, anda dalam bahaya.

3. Soalan kedua, Anda ada tak buat pelaburan? Kat ASB, unit amanah, koperasi, share market, skim cepat kaya, share partner dalam bisnes? Ada tak? Dah buat untung ke? kalau dah buat banyak mana? Satu lagi nak tanya, jangan marah ya, pernah tak anda dah rugi dalam pelaburan anda? Ada? Sabarrrrr....Serik? Sabarrrr....

4. Soalan ketiga, ada tak anda ambik insuran, Takaful atau apa ajelah? Ada? Bagus sebab insuran ni amat penting semasa kita ditimpa musibah.

5. Kalau anda dah buat ketiga-tiga perkara diatas, tahniah saya ucapkan. Anda dilandasan yg tepat dalam perancangan kewangan anda.Dan saya boleh beranggapan anda dah ada ilmu asas perancangan kewangan peribadi anda.

6.Baik, sekarang apa yg saya nak tanya saudara semua, mahu tak kalau saya nak bagitau anda satu rahsia, bagaimana anda dapat melindungi nilai wang simpanan anda, menggandakan wang simpanan anda( sehingga 25 % setahun ) dan menyelamatkan anda apabila anda terdesak? Yang lebih penting, tanpa risiko. YA tanpa risiko. YA!!!! Saya tahu ana menjawab YAAAAA!!!

7. Baik, sekarang dengar baik-baik rahsia ni. Rahsianya ialah denga menyimpan sebahagian wang simpanan anda dalam bentuk emas.

8. Emas akan melindungi nilai wang anda. Wang 10 ribu yang anda simpan sekarang, selepas sepuluh tahun akn jatuh nilainya dimakan inflasi. Tapi kalau anda simpan 10k emas, selepas sepuluh tahun, nilainya tetap 10k, bahkan lebih lagi.

9. Harga emas juga tidak pernah jatuh dari dulu. Fakta menarik tentang harga emas ni, dari tahun 2000 sehingga 2008, kenaikan harga emas sebanyak 247%( 27% setahun purata ). Ini semestinya adalah pelaburan yang amat menguntungkan, dan yang lebih penting bebas risiko.

10. Simpanan emas ni juga adalah sebagai insuran. Semasa kita ditimpa musibah, kita perlukan kewangan segera untuk menghadapi musibh. Kalau anda ada emas, anda boleh cairkan dengan mudah. Kalau rumah terbakar, emas tak rosak. Boleh selamatkan anda semasa terdesak.

So, itulah sebab utama anda perlu menyimpan sebahagian wang simpanan anda dalam bentuk emas. Yakinlah tidak rugi.

0 ulasan:

Catat Ulasan

BERKENAAN BLOG INI

Blog ini kubina sebagai wadah dan tempat untuk berkongsi ilmu dan pengetahuan mengenai emas. Ku kira ilmu ini amat crucial dan mesti difahami oleh semua orang. Semua orang mahu ada harta, itu sifat fitrah manusia. Tapi banyak daripada kita tidak faham dan cetek pengetahuan dengan ilmu kewangan da ekonomi ini, apata lagi tentang EMAS.