SELAMAT DATANG SEMUA KE DUNIA EMAS....

DUNIA YANG MENJANJIKAN KEUNTUNGAN DAN KEKAYAAN
Kilauan emas pasti mempersona siapa yang melihatnya. Apatahlagi dapat memilikinya. Anda perlu tahu bagaimana EMAS boleh membantu anda mencapai kesenangan hidup dan ketenangan fikiran daripada kekusutan kewangan

SIMPANAN EMAS

PELABURAN YANG MENJANJIKAN...
PELINDUNG KEKAYAAN YANG UNGGUL....
KEPUASAN BEREKONOMI....

Jumaat, 11 Disember 2009

KULIAH EMAS: Konsep di dalam ekonomi yg perlu diketahui

Salam semua...harap semua sihat sesihat emas

Saya ingin kongsikan dengan anda semua satu petikan di dalam sebuah artikel yg memberikan sedikit gambaran mengenai sistem ekonomi dunia yang ada kaitan dengan emas.

" Some may argue that all the government has to do is to print more money. Yes, that is true. A learned friend of mine once said that the government will never run out of money because it can just print more. That is a brilliant statement. But of course it has it consequences. The amount of paper money in circulation must correspond to the amount of gold held in reserves. If paper money exceeds the value of gold - which is what the US is facing right now - then the said currency's value falls. Purchasing power declines. Inflation rises. And a whole lot of other negative economic terminologies."

Kesimpulannya, kalau kita kumpulkan semua duit kertas "RM" yang ada di seluruh Malaysia, jumlahnya mesti senilai dengan emas di dalam simpanan sesebuah negara. Kalau kita cetak lebih banyak duit kertas, maka duit kertas tu akan rendah nilainya,hanya angka saja yang besar tapi nilainya makin kecil.

Sebab tu , sekarang negara China beli emas banyak untuk stok negara mereka. Tak hairan dalam masa yang singkat China akan jadi gergasi dunia.

So yang jadi perhatian ialah emas. Ekonomi negara pun bergantung kepada emas. Apatahlagi ekonomi kita diperingkat individu. Ekonomi kita lebih selamat kalau kita simpn emas.
EMAS = Kebaikan/Kesejahteraan/Kebijaksanaan

Jom simpan emas sekarang

0 ulasan:

Catat Ulasan

BERKENAAN BLOG INI

Blog ini kubina sebagai wadah dan tempat untuk berkongsi ilmu dan pengetahuan mengenai emas. Ku kira ilmu ini amat crucial dan mesti difahami oleh semua orang. Semua orang mahu ada harta, itu sifat fitrah manusia. Tapi banyak daripada kita tidak faham dan cetek pengetahuan dengan ilmu kewangan da ekonomi ini, apata lagi tentang EMAS.